Edukacja Dzielnicy Wawer Warszawa

Dzielnica Wawer

Szkoła Podstawowa z Oddziałami Integracyjnymi nr 216 "Klonowego Liścia" w Warszawie

Projekt Szkolny Budżet Obywatelski

Wdrażanie Projektu Szkolnego Budżetu Obywatelskiego w Szkole
Podstawowej z Oddziałami Integracyjnymi im. Klonowego Liścia w Warszawie
przebiegało zgodnie z ustalonym regulaminem oraz harmonogramem zadań.
Po zebraniu Szkolnego Zespołu Roboczego składającego się z przedstawicieli
Samorządu Uczniowskiego, uczniów chętnie angażujących się w życie szkoły,
opiekuna SU, nauczyciela Wos i opracowaniu regulaminu SBO, nastąpiła
intensywna promocja SBO wśród uczniów w szkole (plakaty, tablica SBO).
Zachęcanie nauczycieli i wychowawców do przekazywania informacji o
projekcie uczniom. Przeprowadzenie godzin wychowawczych w klasach, które
pozwoliły zdiagnozować potrzeby szkoły i różnych grup w społeczności
szkolnej, co przyczyniło się opracowaniu projektów.
Uczniowie zachęceni do generowania pomysłów wymyślali i zgłaszali swoje
koncepcje do Szkolnego Zespołu Roboczego, opiekuna Samorządu
Uczniowskiego oraz wychowawców klas.
Po weryfikacji poprawności złożonych projektów przez Szkolny Zespół
Roboczy nastąpiło. ogłoszenie wyników, na jaki projekt uczniowie będą mogli
zagłosować.
Do konkursu przystąpiły trzy projekty:
1)Stoły do ping-ponga
Uczniowie chcieliby zakupić nowy stół do ping- ponga aby korzystać z
niego/nich podczas przerw na korytarzu.
Szacowany koszt projektu to 1500zł za sztukę
2)Akcesoria kuchenne. ABC gotowania.
Uczniowie chcieliby uzupełnić brakujący i zużyty sprzęt i naczynia do pracowni
pracy techniki. Korzystać z nich będzie mogła świetlica organizując ciekawe
zajęcia oraz SU robiąc kiermasze i kawiarenki.
Szacowany koszt projektu to 1075zł: kuchenka dwupalnikowa, komplet
garnków, komplet patelni, talerze głębokie i małe)
3) Kącik wypoczynkowy
Uczniowie chcieliby zakupić zewnętrzne siedziska lub ławki, najchętniej
mobilne, aby stworzyć przytulny, atrakcyjny kącik do relaksu na szkolnym
patio. W miarę potrzeby można byłoby przesuwać go na słońce lub ustawiać w
cieniu. Dawałby on również możliwość organizowania lekcji na świeżym
powietrzu.
Koszt projektu to 3000zł: ławki/siedziska oraz ewentualnie stoliczek.
Promocja projektów przez wnioskodawców odbywała się za pomocą plakatów,
zachęcanie podczas przerw, materiały promocyjne (częstowanie ciasteczkami),
promowanie swojego pomysłu podczas eventu szkolnego czyli Dnia Piżamy.
Wybór projektów przez całą społeczność szkolną nastąpił przez głosowanie do
urny, nad którą opiekę sprawował Szkolny Zespół Roboczy dochodząc do
każdej sali, w której znajdowali się uczniowie.
Ogłoszenie wyników wyborów przez Szkolny Zespół Roboczy miało miejsce w
postaci wyraźnej informacji zawieszonej na tablicy ogłoszeń.:
Wyniki głosowania na poszczególne projekty prezentowały się następująco:
1. Ping-pongowe stoły: 27głosów
2. Wyposażenie kuchenne: 37głosów
3. Strefa wypoczynku: 82 głosy
Oddane ważne głosy: 146
Zasoby finansowe pozwoliły na nabycie trzech ławek z odpowiednimi atestami- 2500zł. Resztę
budżetu, zgodnie z regulaminem, przekazano na częściową realizację założeń projektu
“ABC gotowania”, który otrzymał drugą lokatę w głosowaniu.